Yeni Medyada Ticarileşme ve Kişiselleştirme Stratejisi Olarak Kurgu Programlarının Denetimi “Dongle Pazarlaması”
Abstract
Medya içeriklerinin, kullanıcı eksenli hazırlanması ve sunulması için birçok video, grafik ve tasarım programı kullanılmaktadır. Yeni medyanın işleyiş yapısı gereği içerik sahipliği kadar denetlenebilir yazılım mülkiyeti önemli hale gelmektedir. Web 3.0 altyapısının etkisiyle tüm yazılımların ve eklentilerinin güncellenmesi pazar stratejisi gereği zorunlu hale gelmektedir. Program yazılımcılarının ticarileşme algısı ile kullanıcıların ücretsiz erişim talebinin yarattığı karşıtlık nedeniyle gerçek talep ve kullanıcı sayısı belirlenememektedir. Tekil kullanıcı ile ticari tabanlı son kullanıcıların bu yazılımları satın almasına ek olarak illegal kullanımların da sınırlandırılması anlayışıyla dongle adı verilen bir usb ile söz konusu programların çalışmasını ortaya çıkarmaktadır. Ticarileşen ve son kullanıcıların eylem alanını şekillendiren bu sistemin uygulanması ile yapım sonrası içerik üretim hizmetlerinin değişimi ve denetimi sağlanmaktadır. Bu çalışma program kimliğinin kişiselleştirilmesinin temel ilkeleri ile sürecin nasıl işlediğini incelemektedir.
Anahtar Kelimeler: Yapım, Edius, Dongle, Kullanıcı Kimliği, Yazılım Korsanlığı, Kod Karıştırma.
Full Text:
PDFRefbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2018 Intermedia International e-Journal ISSN:2149-3669
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Indexing and Abstracting Services
Mailing Address
Intermedia International e-Journal E-mail : intermedia@ticaret.edu.tr |
Intermedia International e-Journal ISSN:2149-3669
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.